Uudet nettisivut ja Google mainonta vauhdittamaan liikelahjojen myyntiä

Pienimuotoinen digimaailmanvalloitus – se tehtiin Moderno e Elegante:lle, kun liikelahjoja myyvän yrityksen vanhat nettisivut uusittiin ja Googlen hakukonemainonnalla haettiin uutta näkyvyyttä ja asiakaskuntaa. Nettisivut perustuvat verkkokauppaan, vaikka varsinaista suoraa myyntiä sivuilta ei tehdäkään. Tarjouspyyntöön saa kuitenkin helposti kerättyä mukaan kaikki ne tuotteet, joista asiakas on kiinnostunut.

uudet nettisivut

Vanhojen nettisivujen haasteena oli se, että nettisivuilta ei tahtonut löytää tuotteita helposti. Uusien sivujen kohdalla tähän haettiin muutosta, sivut kehitettiin nimenomaan kävijän näkökulmaa ajatellen. Nettisivujen suunnittelun alkuvaiheessa tärkein kysymys olikin, että miten löydän juuri minun yritykselleni sopivan liikelahjan? Tästä päädyttiin tekemään sivuille erilaisia hakutapoja tuotteille – kategoriat, suosituimmat aiheet, hinta, väri sekä perinteinen haku nousivat tärkeimmiksi hakuehdoiksi. Myös etusivulle haluttiin nostaa tärkeimmät tuotteet näkyvimmille mainospaikoille, jotta asiakas löytää aina helposti ajankohtaisimmat tuotteet.

Vaikka kilpailu alalla on kovaa, päätimme silti tuoda tuotteiden hinnat esille – tämän avulla asiakkaan on helppo löytää juuri itselleen ja budjetilleen sopiva liikelahja. Samalla se myös säästää aikaa ja työmäärää, kun asiakkaan ei tarvitse enää tiedustella hintaa vaan hän voi tehdä suoraan tilauksen.

”Nettisivuista tuli selkeät, kuten toiveenani oli. Asiakkailta on tullut palautetta, että nyt sivuja on kiva katsella ja sieltä löytyy helposti mielenkiintoisia tuotteita.”

Leena Rössi, Moderno e Elegante

mThing vastaa myös sivuston ylläpidosta ja päivittämisestä. Näin ollen asiakkaalle jää aikaa keskittyä oman yrityksen toimintaan, kun nettisivujen ylläpidon voi ulkoistaa luotettavalle toimijalle.

Hakukonemainonnalla uusia asiakkaita

mThing on toteuttanut Moderno e Eleganten hakukonemainontaa jo pitkään. Pääpaino mainoksissa on ollut tuotteet ja tavoitteena on luoda erottuvia ja mielenkiintoa herättäviä ajankohtaisia mainoksia. Uusien nettisivujen auettua kampanjan aiheena ovat olleet syksyn pimeneviin iltoihin suunnatut heijastavat tuotteet.

”Toteutetut Googlen mainoskampanjat ovat tuoneet selvästi lisää tarjouspyyntöjä mainostetuista tuotteista. Hakukonemainonta on auttanut herättämään mielenkiintoa myös ympäristöystävällisiä tuotteitamme kohtaan, jotka ovat tärkeässä roolissa Moderno e Eleganten valikoimassa.”

Leena Rössi, Moderno e Elegante

Kaipaako sinunkin sivustosi tai markkinointisi digimaailmanvalloitusta tai vain uudistusta?
Ota yhteyttä ja katsotaan yhdessä, minkälaisia ratkaisuja voimme juuri sinulle rakentaa.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email