hakukonemarkkinonti

Mainosta hakukoneissa – laajenna näkyvyyttäsi

Luonnollisen näkyvyyden lisäksi hakukonemarkkinointi on tehokas ja edullinen tapa saada näkyvyyttä. Tarkkaan kohdennettava mainonta ja haluttu mainosbudjetti mahdollistavat mainonnan kaikille yrityksille.

Google käsittelee yli 75 000 hakua joka sekunti maailmanlaajuisesti. Vaikka asiakkaasi olisivat vain Suomen markkinoilla, on hakukone silti se paikka, jossa näkyminen on nykyään vähintäänkin suositeltavaa ja myös se paikka, missä mainostaminen on kustannustehokkainta.

hakukonemarkkinointi

Sopiiko hakukonemarkkinointi yritykselleni?

Se, minkälainen hakukonemarkkinointi on juuri sinun yrityksellesi sopivaa riippuu täysin siitä, kuka on asiakkaasi. Googlen osuus kaikista hauista on Suomessa on 96,62 %, joten on luonnollista keskittyä mainostamaan siellä. Mutta jos asiakkaasi onkin jossain muualla kuin Suomessa, on hyvä ottaa kyseisen kohdemaan tilastot huomioon ja mainostaa siellä, missä asiakkaasikin ovat.

Googlellakin voi tehdä monenlaista mainontaa, esimerkiksi mainoksia hakutuloksissa, bannereita hakukoneiden yhteistyöverkostoissa tai videoita YouTubessa. Voit myös tavoittaa jo sivustollasi käyneitä potentiaalisia asiakkaita – joilta on vaikka ostoprosessi syystä tai toisesta jäänyt kesken. Mainonnan suunnittelussa tosiaan siis kannattaa miettiä, mistä asiakkaasi parhaiten tavoittaa.

Miten pääsen alkuun hakukonemarkkinoinnissa?

Me mThing:lla autamme sinua suunnittelemaan mainontaasi ja olemme tukenasi matkalla. Rakennamme, testaamme ja kehitämme mainoksia, jotka tukevat yrityksesi tuotteitta ja viestiä, jonka haluat tulevan asiakkaidesi tietoon.

Jokaiselle kampanjalle teemme avainsana-analyysin, eli haemme ne avainsanat, jotka parhaiten tavoittavat asiasta kiinnostuneet potentiaaliset asiakkaat. Hakukonemarkkinoinnissa tämä on erityisen tärkeää, jotta et suotta maksa turhista klikkauksista, eli asiakkaista, jotka eivät oikeasti ole ostamassa vaan hakevat jotakin vastaavaa tai muuta tietoa yrityksestäsi tai sen tuotteista.

Tuotamme teksti- ja kuvasisällön mainoksiin yhteisesti suunniteltujen kampanjaideoiden pohjalta. Käytännössä sinulla pitää siis olla idea siitä, mitä haluat mainostaa ja yhdessä sitten suunnittelemme mainoksen sisällön, kohderyhmän sekä avainsanat hyödyntäen kummankin osapuolen osaamista.

Mainonnan lisäksi tärkeä osa-alue on myös mainonnan ja toiminnan seuranta ja kehittäminen. Perusraporttien lisäksi voimme yhdessä analysoida mainonnan vaikutuksia yritykseesi ja lisätä tietoutta kohderyhmästäsi. Laajennettu raportointi antaa sinulle tietämystä kehittää yrityksesi toimintaa ja pystyt vastaamaan kysyntään entistä paremmin.

Kysy lisää ja pyydä tarjous sinulle räätälöidystä hakukonemainonnasta.